Dzisiejszy rynek medialny, bo nim będzie mowa, jest mocno podzielony. Na powszechne określenie media składa się rynek prasowy, rynek radiowy i telewizyjny, komercyjne koncerny medialne oraz media publiczne. Wszędzie tam, gdzie pojawiają się media- pojawia się tez reklama i pieniądze. Od 1989 r, gdy zniknęła cenzura państwowo-partyjna i zmienił się ustrój w kraju również rynek medialny przeszedł daleko idącą modyfikację. W prasie zamiast tekstów narzucanych przez wydawcę zaczęły rządzić poczytność i reklamy. Właściwie każda działalność w obszarze mediów wiąże się z biznesem i stanowi program czy tytuł, z którego mają być wymierne korzyści finansowe. Niewątpliwie jest to też znacząca siła napędowa mediów. Wśród ostatnich wydarzeń warto wspomnieć chociażby proces cyfryzacji telewizji. Tym samym odświeżono samą technikę telewizyjną i pokazano, że postęp technologiczny i cyfrowy nie ominął najpowszechniejszego medium jakim wciąż pozostaje telewizja. W dziedzinie prasy można zaobserwować wzrost znaczenia opiniotwórczych czasopism, które prawie zdetronizowały już znane wszystkim popularne tygodniki i gazety.
Tagi wpisu: media, współczesne media.
Dodaj komentarz