search slide
search slide
pages bottom
Reklama

Jawnie lub podprogowo

Jawnie lub podprogowo

Rodzajów reklam jest sporo. Najczęściej odbiorcy są w stanie rozróżnić, który przekaz należy do grupy komunikatów promocyjnych. Jednak w mediach pojawiają się również materiały o znacznie mniej oczywistym charakterze. Obecnie praktycznie wszystko może być reklamą. Tego rodzaju treści wpisują się w przestrzeń dookoła człowieka. W konsekwencji ten ostatni może nawet nie zdawać sobie sprawy, że oto właśnie ma do czynienia z reklamą. Jakie to ma znaczenie? Ogromne, ponieważ reklama powinna być jasna do rozpoznania. Mając świadomość kontaktu z takimi treściami, człowiek zdaje sobie bowiem sprawę, że są one nie w pełni obiektywne. Słowa człowieka z autorytetem będą miały inny wydźwięk w głowie konsumenta niż przekaz reklamowy. Problem pojawia się wówczas, gdy reklama opiera się na autorytecie, który wcale autorytetem nie jest. Może to prowadzić do zamieszania i wysuwania przez konsumentów błędnych wniosków. Jeszcze trudniejsza sytuacja ma miejsce w przypadku reklam podprogowych, które w ogóle nie są rejestrowane.

Tagi wpisu: , .

Polskie firmy za granicą

Polskie firmy za granicą

Jak reklamują swoje produkty Polskie firmy za granicą? Niektórzy zadają sobie takie pytanie. Reklama za granicą, wygląda bardzo podobnie jak u nas. Firmie z innego kraju, jest o tyle ciężej, że odbiorcy wolą zazwyczaj bardziej swój rodzimy produkt. Oczywiście mowa tu o krajach „Zachodnich”. W Polsce większość konsumentów woli wybrać produkt zagraniczny, niż krajowego producenta. Chyba nam to zostało jeszcze ze starego ustroju politycznego. Wtedy wszyscy marzyli o przedmiotach z zagranicy, szczególnie z zachodniej. Firmy reklamują się za granicą naszego państwa, dzięki znanym osobistością. Często znany sportowiec reklamuje nasz rodzimy produkt, na rynku zagranicznym. Taka reklama budzi zainteresowanie, a znana twarz reklamująca produkt, wzbudza zaufanie u przyszłego potencjalnego nabywcy. Reklama produktu poza granicami kraju, jest zazwyczaj droższa. Trzeba się bardziej postarać, aby zainteresować konsumentów nowym nieznanym na ich rynku produktem. Potrzeba do tego sporych zasobów pieniężnych.

Tagi wpisu: , .

Styl z reklamy

Styl z reklamy

Nie lubimy reklam, a jednak pozwalamy, by kształtowały one nasze życie. Do tego w stopniu tak dużym, że czasami trudno się do tego przyznać nawet przed samym sobą. Różne rankingi produktów wskazują, że często to te zupełnie niereklamowane są najlepsze. Poza tym ich zakup nie wymaga aż tak dużego nadwyrężenia budżetu. A jednak wielu konsumentów nadal sięgać będzie po produkty reklamowane. Nawet gdy dysponują wiedzą, że wcale nie są one najlepsze. Pomijając już cenę. Współczesny świat stoi na konsumpcyjnym stylu życia. A jego zasady w znacznym stopniu wyznaczają właśnie przekazy reklamowe. Ulegamy wszyscy. Zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Młodzi i starsi. Podświadomie bowiem każdy z nas chce mieć takie fajne życie, jak ci ludzie na reklamie. Kobiety sięgają po cud preparaty na odchudzanie. Panowie wydają krocie na zbyteczne dodatki do samochodów. Świadomy konsument to obecnie rzadkość. Być może pojawi się z czasem, na skutek chaosu wprowadzonego przez reklamy, trzeba będzie w sposób bardziej odpowiedzialny podejść do zakupów.

Tagi wpisu: , .

Medialność polskich blogerów

Medialność polskich blogerów

W naszym kraju, od jakiegoś czasu bardzo popularne jest prowadzenie bloga internetowego. Jest to miejsce, w którym niekoniecznie znane osoby, publikują swoje przemyślenia na temat różnych spraw. Udostępniają również swoje fotografie. Większość blogerów nie była przedtem znana, a rozgłos przynosi im właśnie prowadzenie bloga. Blog, który przynosi swojemu autorowi dużą liczbę osób odwiedzających, spotyka się często z zainteresowaniem mediów. Głównie chodzi o media telewizyjne. Jest masa ludzi, którym rozgłos przyniósł właśnie blog lub strona internetowa.
Część osób, zamiast pisanego pamiętnika (bloga), tworzy wideo blogi na znanym portalu, który umożliwia publikację swoich filmików. Chodzi tu oczywiście o portal YouTube. Jeżeli chcemy się sprawdzić w blogowaniu i byciu medialnym, to warto zacząć właśnie od stworzenia swojego profilu na YouTube. Możemy się sprawdzić w roli prowadzących program tematyczny. Może akurat zdobędziemy widzów i nasza medialność wzrośnie.

Tagi wpisu: , .

Jak się reklamować

Jak się reklamować

Przede wszystkim reklama musi być skuteczna. Aby było to możliwe, trzeba dotrzeć z nią do jak największej grupy potencjalnych klientów. W tym celu przydaje się wiedza odnośnie specyfiki konkretnych grup społecznych. Każda z nich ma nieco inny styl życia, wyróżnia się zainteresowaniami oraz odmiennymi problemami. Członkowie poszczególnych grup mogą korzystać ze skrajnie różnych mediów. W pierwszej kolejności trzeba zatem wiedzieć, gdzie się reklamować. Nie każdy producent czy usługodawca musi znać się na rynku reklamowym. Stąd tak duża popularność agencji reklamowych. One wiedzą, do jakich mediów udać się z konkretnym przekazem. Reklama dźwignią handlu, ale tylko wówczas gdy dociera do grupy docelowej. Co jeszcze wyróżnia dobrą reklamę? Na pewno jej oryginalność. Niektóre produkty są na tyle ciekawe, że można jest przedstawiać w praktycznie dowolny sposób. Takich dóbr jest jednak niewiele. Większość reklamowanych rzeczy czy usług trzeba pokazać w kreatywny sposób. Inaczej giną na tle innych, podobnych i produkowanych przez konkurencję.

Tagi wpisu: , .

« Poprzednie wpisy