search slide
search slide
pages bottom
Reklama

Reklama nie musi być nudna

Reklama nie musi być nudna

Wielu ludzi nie przepada za komunikatami reklamowymi. Łagodnie mówiąc. I nie ma co się dziwić. Wśród reklam dominują bowiem średniej jakości przekazy. Ani to interesujące, ani nawet przydatne, ponieważ wiele z tego rodzaju treści od razu umyka z pamięci. Jednak w morzu reklam, jakie codzienne zalewają media, da się namierzyć kilka naprawdę ciekawych materiałów. Takich, które wzbudzają zainteresowanie. Bardzo często w takich unikatowych materiałach pojawia się fajna muzyka. Musi wpadać w ucho i być dopasowana do reklamowanego produktu czy usługi, jak również komponować się z prezentowanym obrazem. Najlepsze reklamy wzbudzają emocje. Nie muszą być one pozytywne. Wręcz przeciwnie, zamierzeniem niektórych twórców pozostaje zirytowanie odbiorców, ponieważ w ten sposób na dłużej zapamiętają oni przekaz reklamowy. Dobra reklama powinna także mieć sens. W przypadku prasowej musi mieć dobry układ graficzny, a w telewizyjnej najważniejszy pozostaje scenariusz. Reklama radiowa to głównie dźwięki, a zatem postawienie na komunikat i podkład dźwiękowy.

Tagi wpisu: , .

Jakie są funkcje reklamy?

Jakie są funkcje reklamy?

Reklama, aby była skuteczna musi spełniać swoje podstawowe funkcje. Podstawowa funkcja to poinformowanie konsumentów o wprowadzeniu na rynek danego produktu. Muszą oni mieć jakiekolwiek pojęcie, że dany produkt w ogóle istnieje. Jeżeli tego nie dopilnujemy, to nasz produkt nie będzie miał szans na rynku.
Drugą funkcją reklamy jest nakłonienie odbiorcy do zakupu naszego produktu. Musimy przekonać odbiorców o tym, że produkt przez nas reklamowany jest najlepszy w swoim rodzaju. Musimy przekonać przyszłych nabywców, że nasz produkt jest im koniecznie potrzebny i bez niego będzie im ciężko sobie poradzić. Istnieje jeszcze trzecia funkcja. Polega ona na tym, aby doprowadzić do tego, żeby klient widząc nasz produkt na półce, zerknął na niego i zastanowił się czy, aby na pewno nie chce go kupić. Lepiej, jeżeli zauważy nasz produkt i bez zastanowienia go kupi. Ważne jednak żeby konsument, choć zwrócił na niego uwagę.
Podczas tworzenia reklamy, pamiętajmy o jej podstawowych funkcjach.

Tagi wpisu: , .

Jak zareklamować stronę internetową?

Jak zareklamować stronę internetową?

Tworząc swoją stronę internetową, blog lub forum, liczymy na to, że nasza praca zostanie doceniona, przez wielu czytelników. Żeby zdobyć rzeszę użytkowników, muszą oni trafić na naszą stronę. Jest to możliwe, jeżeli rozreklamujemy się w sieci. Podstawa, to interesująca treść strony. Jeżeli zawartość naszej strony będzie wartościowa, to dużo łatwiej będzie ją pozycjonować, w wyszukiwarkach. Najlepiej próbować wpisać stronę, do kilku wyszukiwarek. Oczywiście, aby strona była widoczna w wynikach wyszukiwania, musimy odczekać kilka dni, a nawet tygodni. Drugim dobrym wyborem, będzie informowanie użytkowników różnych for tematycznych o naszej stronie. Wpiszmy w stopce, adres do naszej strony. Można również próbować wymiany bannerów, z innymi stronami. Sposobów na reklamę w Internecie jest sporo. Ostatecznie, jeżeli żadne nie przyniosą skutku, możemy spróbować wykupić płatną kampanię reklamową. Musimy się jednak liczyć, ze znacznym kosztem takiego przedsięwzięcia.

Tagi wpisu: , .

Jak działa na nas reklama?

Jak działa na nas reklama?

Reklama jest dźwignią handlu. To znane powiedzenie, to święta prawda. Reklama pomaga w poznaniu produktu. Jeżeli nie zobaczylibyśmy czegoś w telewizji lub nie usłyszeli o jakimś produkcie w radiu, to pewnie byśmy nie zdecydowali się, na jego zakup. Reklama działa na naszą podświadomość. Ma za zadanie zachęcić nas do poznania produktu, do jego zakupu. Widząc w sklepie na półce produkt, który wcześniej poznaliśmy w reklamie, chętniej zostanie on przez nas zakupiony, niż produkt, o którym nie mamy zielonego pojęcia i którego nigdy wcześniej nie widzieliśmy. Z tego właśnie powodu, producenci różnych produktów, inwestują tak ogromne sumy pieniędzy w reklamę. Dobrze zareklamowany produkt, poprzez swoją sprzedaż, zwróci wszystkie koszty i da producentowi niezły zarobek. Jeżeli mamy jakiś produkt, który według nas jest warty zainteresowania, to spróbujmy go rozreklamować. Reklama jest bardzo ważna. Bez niej nawet najlepszy produkt, zginie wśród innych podobnych produktów.

Tagi wpisu: , .

Reklama internetowa konkuruje z reklamą telewizyjną

Reklama internetowa konkuruje z reklamą telewizyjną

Kryzys dotyka niemal wszystkie branże gospodarcze. Skoro firmy ograniczają produkcję, ograniczają również wydatki na reklamę. Najmocniej ograniczenie w budżecie przeznaczonym na reklamę odczuwają właściciele stacji radiowych, telewizyjnych oraz wydawcy prasy. Odwrotnie rzecz przedstawia się jednak gdy mowa o internecie. W sieci wydatki na reklamę z roku na rok są coraz większe. Oczywiście kryzys w reklamie przyczynił się do mniejszych zysków w ubiegłym kwartale. W zdecydowanej jednak większości w segmencie marketingu internetowego można zauważyć wzrost. Co więcej wydawcy reklamy internetowej zwierają szyki i szykują się na prawdziwą wojnę z telewizją oraz radiem. W Stanach Zjednoczonych specjaliści od marketingu internetowego stawiają na większe formaty reklam. W ten sposób chcą przyciągnąć do siebie większą ilość reklamodawców. Takie działanie może jednak przynieść skutki przeciwne od zamierzonych. Reklama online wielkoformatowa może zacząć drażnić użytkowników i zniechęcać ich do przeglądania stron.

Tagi wpisu: , .

« Poprzednie wpisy