search slide
search slide
pages bottom

Wpływ reklamy na dzieci

Wpływ reklamy na dzieci

Coraz częściej rodzice są zaniepokojeni wpływem, jaki na ich dzieci wywiera reklama telewizyjna. Przede wszystkim dlatego, że silnie oddziałują głównie na emocji. Dzieje się tak poprzez dopasowanie ich do profilu psychologicznego najmłodszych widzów. Takie reklamy są kolorowe, żywe i wesołe, a występujące w nich dzieci podobne do małych widzów- tak, że dzieci bardzo łatwo się z nimi utożsamiają albo chciałyby się z nimi zaprzyjaźnić. Poprzez tak silne oddziaływanie nie jeden rodzic spotkał się z sytuacją, w której dziecko odmówiło jedzenia płatków śniadaniowych innego producenta, niż te reklamowane codziennie przed dobranocką. Właśnie, codziennie. Otóż, przez cykliczne wyświetlanie tych samych reklam, nie pozwala się dziecku zapomnieć o danym produkcie. Nie mówiąc o scenografii, która przyciąga uwagę małego widza i koncentruje ją na sobie. Często również dzieci domagają się potem od rodziców zabawek, jakie widziały w reklamie. Dzieje się tak, ponieważ reklama manipuluje oczekiwaniami dziecka, w sposób, na który zdecydowana większość rodziców choć się nie zgadza, to i tak nie ma żadnego wpływu.

Tagi wpisu: , .

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>