search slide
search slide
pages bottom
Telewizja

Jakie tematy do mediów

Jakie tematy do mediów

Co nadaje się do mediów? Patrząc na treści przez nie przedstawiane, można dojść do wniosku, że praktycznie wszystko. Media dostarczają swoim odbiorcom bardzo zróżnicowane treści. Praktycznie od tych ostatnich zależy, z jakimi materiałami będą mieli do czynienia. Większość odbiorców przyjmuje treści serwowane przez największe media. Uznają, że są one najważniejszymi tematami społecznymi. A zatem członkowie społeczeństwa o nich rozmawiają. Często nie zdają sobie nawet sprawy, że tak naprawdę kolejna afera czy wydarzenia na końcu kraju wpływają na ich życie w znacznie mniejszym stopniu niż to, co dzieje się na lokalnym podwórku. Tematy związane z pracą lokalnych władz rzadko kiedy znajdują się w dużych mediach. A te regionalne cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem. W efekcie współczesny człowiek żyje w otoczeniu zastępczych tematów, które choć wzbudzają emocje, często pozbawione są jakiejkolwiek wartości z punktu widzenia przeciętnego obywatela. Ten ostatni musi nauczyć się selekcji materiałów.

Tagi wpisu: , .

Reklama internetowa konkuruje z reklamą telewizyjną

Reklama internetowa konkuruje z reklamą telewizyjną

Kryzys dotyka niemal wszystkie branże gospodarcze. Skoro firmy ograniczają produkcję, ograniczają również wydatki na reklamę. Najmocniej ograniczenie w budżecie przeznaczonym na reklamę odczuwają właściciele stacji radiowych, telewizyjnych oraz wydawcy prasy. Odwrotnie rzecz przedstawia się jednak gdy mowa o internecie. W sieci wydatki na reklamę z roku na rok są coraz większe. Oczywiście kryzys w reklamie przyczynił się do mniejszych zysków w ubiegłym kwartale. W zdecydowanej jednak większości w segmencie marketingu internetowego można zauważyć wzrost. Co więcej wydawcy reklamy internetowej zwierają szyki i szykują się na prawdziwą wojnę z telewizją oraz radiem. W Stanach Zjednoczonych specjaliści od marketingu internetowego stawiają na większe formaty reklam. W ten sposób chcą przyciągnąć do siebie większą ilość reklamodawców. Takie działanie może jednak przynieść skutki przeciwne od zamierzonych. Reklama online wielkoformatowa może zacząć drażnić użytkowników i zniechęcać ich do przeglądania stron.

Tagi wpisu: , .

Co przyciąga ludzi do oglądania telewizji

Co przyciąga ludzi do oglądania telewizji

Lubimy oglądać ruchome obrazki, jeszcze bardziej, gdy te ruchome obrazki są wyposażone również w dźwięk. Niewątpliwie dużym atutem jest rozrywka jakiej dostarcza nam program telewizyjny. do wyboru mamy wszelkiej maści programy rozrywkowe, teleturnieje, seriale, programy i serwisy informacyjne. To właśnie te ostatnio są wybierane na równi z popularnymi serialami, a w niektórych regionach kraju zdecydowanie najczęściej. Telewizja ma do zaoferowania wiele takich serwisów, ponieważ zwykle każda ze stacji mi kilka swoich produkcji, wypuszczanych co parę godzin. Zdarzają się i tacy, którzy oglądają serwisy informacyjne jedne po drugich, jakby po to, żeby poszerzyć zebrane informacje. Dzieje się tak np. kiedy widz ogląda program ogólnopolski, ale chciałby też się dowiedzieć szczegółowych informacji z regionu, w którym mieszka. Ponieważ, ludzi włączają odbiorniki i wybierają konkretną stację z odpowiednim wyprzedzeniem, znacząco wpływa to na oglądalność reklam krótko przed serwisem reklamowym. Dlatego najlepszą porą na emisję reklamy produktu, który ma dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, jest właśnie pora bezpośrednio przed serwisem informacyjnym.

Tagi wpisu: , .

Co mi się nie podoba w serwisach informacyjnych

Co mi się nie podoba w serwisach informacyjnych

Ostatnio ze smutkiem zauważyłem coraz mniej informacji ze świata w serwisach informacyjnych. Właściwie zostały one zdominowane przez wiadomości krajowe. Wydarzenia gospodarcze, polityczne, informacje o wypadkach i kolizjach drogowych. więcej w telewizji słychać o naszych rodakach- przestępcach, niż o waznych wydarzeniach ze świata. Uważam, ten fakt za smutny. Chciałbym usłyszeć również informacje o tym, że inne kraje w Europie zdobywają się na jakieś gesty prospołeczne, obniżają podatki albo walczą z bezrobociem. Powoli zacząłem szukać alternatyw dla telewizji mainstreamowych. Zauważyłem, że coraz częściej do głosu próbują dojść media niezależne, które pokazują odmienny, od emitowanego w innych stacjach, punkt spojrzenia na te same zagadnienie. Te media wydają mi się być coraz atrakcyjniejsze, zwłaszcza dla ludzi takich, jak ja, który jest zmęczony obecną polityką prowadzoną przez stacje telewizyjne. Chciałbym, aby dziennikarstwo znów było na wysokim poziomie a serwisy informacyjne rzeczowe i o szerokim zasięgu

Tagi wpisu: , .

Dlaczego śledzimy serwisy informacyjne?

Dlaczego śledzimy serwisy informacyjne?

Serwisy informacyjne w telewizji to jedne z najczęściej oglądanych programów telewizyjnych. Dlatego też, bloki reklamowe następujące bezpośrednio przed nimi stanowią źródło znaczących wpływów do budżetu komercyjnej stacji telewizyjnej. Polacy lubią oglądać wiadomości- być na bieżąco z wydarzeniami politycznymi, gospodarczymi, lubią wiedzieć, jeśli miała miejsce katastrofa, znać miejsce, co było jej przyczyną i jaki jest stan ofiar. Z przejęciem śledzimy losy ofiar katastrof czy wypadków. Interesujemy się współczesnymi problemami świata takimi jak globalne ocieplenie, bieda i głód w krajach trzeciego świata, konflikty zbrojne. Często dla wielu ludzi to również okazja do poszerzania wiedzy na jakiś temat a także możliwość do wyrobienia sobie zdania na temat jakiejś kwestii. Dzięki temu czujemy, że poszerzamy własne horyzonty, zyskujemy wiedzę o otaczającym nas świecie i poprzez wyrobienie sobie zdania na dany temat możemy w jakiś sposób zacząć działać i kształtować rzeczywistość, w jakiej żyjemy. Często tematy zasłyszane w serwisach informacyjnych są podejmowane również podczas rozmów w pracy czy wśród znajomych, dlatego ważne aby móc zająć swoje stanowisko.

Tagi wpisu: , .

« Poprzednie wpisy