search slide
search slide
pages bottom

Reklama telewizyjne i jej wpływ

Reklama telewizyjne i jej wpływ

Z wszystkich rodzajów reklam, przyjmuje się, że reklama telewizyjna jest najsilniej opiniotwórcza. Potrafi oddziaływać na widzów, poprzez wpływanie na emocje, kształtowanie potrzeb i stwarzanie popytu dla produktu. Psychologiczny wpływ widać na przykładzie dzieci i młodzieży. Poprzez zastosowanie żywej kolorystyki i muzyki łatwo wpadającej w ucho, taka reklama może być trudna do zapomnienia. Bardzo ważny jest tu przekaz wizualny, gdyż wśród wielu ludzi to zmysł wzroku jest właśnie zmysłem wiodącym i najłatwiej go użyć jako źródła nacisku czy lekkiej manipulacji. Reklama może być także słowotwórcza i kulturotwórcza, o czym mieliśmy okazję się przekonać przy reklamach do stworzenia których zostali zatrudnieni aktory kabaretowi. Zaproponowane przez nich zdania czy słowa weszły do mowy potocznej. Reklama telewizyjna ma zdolność docierania do najszerszego grona odbiorców, ponieważ telewizja w Polsce, zwłaszcza, jest medium wiodącym. Zgodnie z najnowszymi badaniami przeciętny Polak spędza ponad cztery godziny dziennie na oglądaniu telewizji.

Tagi wpisu: , .

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>